چگونگی تقسیم کربوهیدرات در وعده های غذایی بطوریکه قند دوساعته زیاد نباشد

 

  • غذای مصرفی روزانه ما حاوی سه ماده اصلی غذایی است:

 

  • کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها.

 

  • فقط کربوهیدرات ها (قندها و نشاسته ها) مهم ترین منبع انرژی و باعث افزایش قندخون می شوند. مصرف پروتئین و چربی درحد معمول، تأثیری برقندخون ندارند.

 

  • بیشترین مواد مؤثر روی میزان قندخون بعد از غذا (با توجه به مقدار و میزان جذب) کربوهیدرات ها هستند که غالباً به طور مساوی در وعده های غذایی روزانه تقسیم و مصرف می شوند اما در این روش به حساسیت بدن نسبت به انسولین در طول شبانه روز توجهی نمی شود

 

  • نتایج پژوهش ها نشان داده است اگر مقدار کربوهیدرات ها را بطور مساوی در کل وعده های اصلی تقسیم کنیم، بیشترین افزایش میزان قندخون را خواهیم داشت در صورتی که اگر بیشترین میزان کربوهیدرات ها را در وعده غذایی ناهار میل کنیم، کمترین میزان افزایش قندخون را خواهیم داشت!

 

 

آشنایی با دکتر قاسم بیگلو

                                                                            

  • دکتر عمید قاسم بیگلو متولد ۱۳۶۴ در شهر تبریز در یک خانواده تحصیلکرده به دنیا آمده‌است و از بهمن ماه سال ۱۳۷۸ مبتلا به دیابت نوع اول شده اند.

 

  • شروع انسولین را با دوبار تزریق در روز شروع کرده و به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده و با کنترل نسبی از بیمارستان بدون هیچ اطلاعاتی در مورد دیابت  ترخیص شدند.

 

  • ابتلا به دیابت نه تنها سد راه موفقیت ایشان نشد بلکه عامل موفقیت ایشان در رشته پزشکی شد.

 

  • آقای دکتر عمید قاسم بیگلو علاوه بر اینکه توانستند تخصص خود را در رشته داخلی بگیرند همچنان توانستند به عنوان یک ورزشکار نمونه و موفق در رشته واتر پولو بدرخشند.

 

  • لازم به ذکر است که دکتر قاسم بیگلو  دوره Master Class را در حضور  استاد بزرگ اپرای جهان ( استاد خسرو علمیه) در دانشگاه موسیقی وین گذرانده اند.